Thursday, November 15, 2012

Gästinlägg: Sänka arbetstiden istället för att höja lönen?


Commute Work, Commute, Sleep... Photo by xomiele

Gästinlägg: Sänka arbetstiden istället för att höja lönen?
"Dagens gästinlägg kommer från Oskar som regelbundet medverkar här på Köpstoppsbloggen.
När jag gick ut skolan och började jobba för drygt 10 år sedan var min ingångslön knappt 20 tusen kronor, vilket gjorde att jag fick ut ca 13 000. På detta hade jag en bra bil, en liten lägenhet och i övrigt levde jag ett bekvämt liv. Nu drygt 10 år senare har min lön gått upp en del, samtidigt har livet förändrats, jag är nu gift och har två barn. Min fru har också ett heltidsarbete och tillsammans drar vi in hyfsat med pengar men har ganska lite tid. Samtidigt känner jag att heltidsnormen i samhället är stark och att ett deltidsarbete inte riktigt är ett alternativ då det innebär två saker, nämligen:"
Continue Reading on Köpstoppsbloggen
blog comments powered by Disqus
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...